Jak konstruować jadłospis

  1. Licznik podzielony jest na tradycyjne posiłki (śniadanie, obiad itd.) Wprowadziliśmy je by ułatwić Ci skonstruowanie swojego dziennego menu. Menu główne licznikblonnika.pl
  2. Aby dodać produkt rozwiń kategorię w której się znajduje, wpisz wagę lub ilość i kliknij Kliknij Dodaj żeby umieścić produkt w swoim jadłospisie
  3. Zwróć uwagę, że przy wielu produktach znajduje się ikonka Kliknij na ? żeby dowiedzieć się więcej o wybranych produktach . Po najechaniu na nią otrzymasz podpowiedź na temat wagi danego produktu.
  4. Jeżeli chcesz usunąć dodany produkt, kliknij znajdujący się po prawej stronie od nazwy produktu.
  5. Po skonstruowaniu jadłospisu przejdź na stronę podsumowanie, gdzie dowiesz się czy twoja dieta zawiera odpowiednią ilość błonnika. Uzyskasz również informacje na temat ilości spożytych białek, tłuszczy, węglowodanów oraz wartości kalorycznej twojego jadłospisu.

Czym właściwie jest błonnik?

Błonnikiem określa się te części jadalne roślin, które są odporne na trawienie i wchłanianie w jelicie cienkim. Nasz organizm nie trawi błonnika ale bardzo go potrzebuje. Błonnik daje poczucie sytości, zapobiega zaparciom, obniża poziom cukru i cholesterolu we krwi. Dowiedz się więcej

Dlaczego warto liczyć błonnik?

Zazwyczaj liczymy kalorie. Zaczynamy zwracać uwagę na indeks glikemiczny produktów po które sięgamy. Jednak mało kto zastanawia się ile błonnika spożył w ciągu dnia i czy jest to wystarczająca ilość. Dlatego stworzyliśmy stronę dzięki której łatwo i szybko sprawdzisz czy udało Ci się dostarczyć zalecane 32-40g dziennie.
Dowiedz się więcej

Przepisy z błonnikiem

Błonniki naturalne micro z powodzeniem można stosować jako dodatek do koktajli, zup, sosów, wypieków oraz innych potraw. Nasza propozycja na dziś:

Gulasz wołowy

Propozycja na dziś: Gulasz z błonnikiem

Więcej przepisów